Loading
http://fodrasztovabbkepzes.hu/modules/mod_image_show_gk4/cache/stories.slide.Slide2_szabados irene_ hajvagotanfolyamokgk-is-106.jpglink
http://fodrasztovabbkepzes.hu/modules/mod_image_show_gk4/cache/stories.slide.Slide 1b_szabados irene_ hajvagotanfolyamokgk-is-106.jpglink
http://fodrasztovabbkepzes.hu/modules/mod_image_show_gk4/cache/stories.slide.Slide3_szabados irene_ hajvagotanfolyamokgk-is-106.jpglink

«
»
  1. 1
  2. 3
  3. 4

SZABADOS IRÉNE, A FODRÁSZOK FODRÁSZA ÉS A RÖVID HAJAK SZAKÉRTŐJE


Szabados Iréne

Nevét szakmai körökben már régóta ismerik. Sok egyéb között ő volt 22 évig a L’Oréal Professionnel egyik vezető nagykövete, a hazai szervezett fodrásztovábbképzés egyik kiépítője. Végig járta az utat, amiről egy fodrász csak álmodhat, elmondhatja, hogy számára a fodrász szakma nem csupán munka és megélhetés, hanem hivatás! Hivatás mind az alkotói oldalról nézve a folyamatos képzésekkel, újításokkal, és hivatás a legmagasabb szinten: oktatóként.

Hogy mi mindent érdemes róla tudni? Nos, elég nehéz tömören összefoglalni azokat az eredményeket és sikereket, ami egy ilyen tartalmas, közel 50 évnyi pályát átölel, de lássuk!

Már tanuló korában, Budapesten III. éves fodrász tanuló versenyen  III. helyezést ért el. Pályája elején a versenyek rendszeresek voltak, amiket később a különböző fashion designer showk váltottak fel, itt már mint hajszobrász szerepelt (Király Tamás, Nárai Tamás, Zoób Kati...) Önálló hajdivat showjaival húsz éven át rendszeres fellépője a Stella Divatfórum fodrász szakmai rendezvényének.

Érdekesség, hogy magántanítványként képzőművészetet tanult (1975-1980) Andrássy Kurta János szobrászművész mestertől (időnként festmény és szobor kiállítás a fodrász szalonban).

A L'Oréal Professionnel márka országos bevezetése is többek között Szabados Iréne nevéhez köthető,  a L'Oréal Professionnel Hungary nagykövete volt több mint 20 évig.

A londoni Sassoon Akadémián az első magyar résztvevő 1992-ben. Sassoon  Academy  ABC módszereiből kiindulva továbbképzési rendszert fejlesztett ki pályakezdő és haladó fodrászoknak a hajvágás oktatására. A kontyfeltűzés  oktatására pedig  a párizsi Alaxandre De Paris Academy ABC módszereit ültette át. Oktatóként hihetetlen energiákat fektetett a tökéletesítésbe, hogy a szakma jövendő legjobbjait engedje ki a kezei közül.

Rendszeresen publikált divatmagazinokban, szaklapokban rovatvezetőként, szerkesztőként és alkalmi szinten egyaránt. Egyik legnagyobb munkája a Schwarzkopf  Professionnel hajfestő könyv megírása.

Ezek után nem meglepő, hogy kitüntetésekkel is gazdagodott a pályája: 2002 - ben "Az Év Fodrásza" Intercoiffure Hungary, és a Magyar Hírlap által összeállított "50 legsikeresebb üzletasszony" listáján szerepel.

A 2000-es években Magyar Fodrász Kozmetikus Egyesület vezetőségi tagja, és a INTERCOIFFURE Hungary, Magyar Fodrász Művészek Egyesületének művészeti vezetője volt egy évtizeden át.

Jelenleg fodrászként, de elsősorban fodrászok oktatójaként tevékenykedik és 2008 óta a Stella Zrt. prémium minőségű, professzionális Kiepe japán nemesacél fodrász ollók és ChromWell fodrász eszközök nagykövete, bemutató és oktató fodrászmestere.

Szabados Iréne a hajvágásban és képzésein továbblépett a tudományosság felé. A konfekció-, szériázó vágások helyett, melyek nem személyre szabottak, a fejforma anatómiáján alapuló hajvágást tanítja. Geometrikus csoportokba való rendezést tartja a legfontosabb kiindulási pontnak, amely következtében minden esetben személyre szabott hajformát lehet készíteni. Az egyszerű hajvágás alapjai bármilyen képzésen megtanulhatóak, Szabados Iréne kurzusain ezeken csak továbblépni lehet. Úgy tartja, hogy az ABC szabásminták megfelelnek az „aranymetszés, arany arány” elvnek Leonardo da Vinci tanulmányához hasonlóan.

Hisz benne, hogy nincs rossz fodrász, csak rossz szokások! Ezért az oktatásban az első feladatnak a rossz szokások felszámolását, eltüntetését tekinti. Ha ez megtörtént, akkor a különböző hajformákat addig gyakoroltatja a tanulóval, míg meg nem tanulja.

 Számára a fodrász szakma nem csak a haj megformázásából áll, hanem egy összetett egésznek látja. Hangsúlyozza a kommunikáció fontosságát a fodrász és az ügyfél kapcsolatában, hiszen vallja, hogy a frizura pont úgy alkotás, mint termék. Így képzésein azon túl, hogy megtanítja a helyes olló-, és ecset használatot, kommunikációs és marketing elemeket tartalmazó támpontokat is megoszt. A jó fodrász számára a tökéletes „szabásminta” elsajátítása a jéghegy csúcsa, alatta még sok minden nélkülözhetetlen dolog rejtőzik...

Végezetül íme egy személyes történet, hogy Szabados Iréne miért nevezi a hajvágásokat szabásmintának - ami nem túl megszokott ebben a szakmában:  „Édesanyám couture (mérték utáni) szabó volt, ez egyedi ruhatervezést, kivitelezést jelent. Később szabász volt egy ruhagyárban (azután perzsa szőnyegeket szőtt megszállottan), így a padlón rengeteg szabásminta hevert, amit vigyázva, óvatosan kellett átlépkedni. Róla jutott eszembe, hogy elnevezzem a vágásokat szabásmintának.” Ezekből a szabásmintákból 12-12 van a női és a férfi hajvágásban, és a hozzájuk tartozó hajfestésből szintén.